01 maj 2018

100 FAKTA OM MIG


Dags att uppdatera 
100 FAKTA OM MIG 
Skrev denna lista i min blogg för några år sedan och tänkte nu uppdatera den.
Det har droppat in en hel del nya följare så jag tänkte presentera mig lite ”kort”. 🤗

  1. Heter Nina, men kallar mig själv för Ninis74 på Instagram och Blogg.
  2. Föddes 1974 i fiskarnas tecken
  3. 1.62 lång och väger alldeles föööör mycket.
  4. Har blå ögon och
  5. Långt mörkt hår.
  6. Hade 2,8 i medel när jag gick ut grundskolan.
  7. Träffade mitt livs kärlek maj 1989 ( 15 år gammal ).
  8. Vi förlovade oss 1990 ( 16 år gammal ).
  9. ett år senare så gifte vi oss juni 1991. ( 17 år gammal ).
  10. 3 år senare 1994 föddes våran dotter - ett mirakel.
  11. Vi köpte vårt första hus 1996.
  12. och var tvugna att sälja huset 2002 för vi blev båda skadade i arbetet och förlorade massor i lön.
  13. Vi köpte ett nytt hus 5 år senare juni 2007 som vi fortfarande bor i.
  14. Vi önskade vår dotter många syskon , men vi fick tyvärr inga fler barn.
  15. Jag har 7 halvsyskon
  16. Jag har respekt för djupa vatten.
  17. Royalist! 
  18. Har varit med i en bilolycka och har fortfarande sviter efter olyckan.
  19. Har svårt att ringa upp mina vänner ( hålla kontakten)
  20. Skulle behöva mer tålamod och tid.
  21. Har bloggat sedan 2002.
  22. Tidigare hade jag endast Hoyor ( porslinsblommor ) i vårt hem, men nu får även andra växter bo hos oss.
  23. Tycker inte om småkryp
  24. Jag vågar inte prata om mina innersta drömmar... än.
  25. Har läst ett år på komvux trots det 
  26. har jag ingen utbildning,
  27. eftersom jag fick avbryta studierna pga en tuff period i livet i samband med en bilolycka.
  28. Min man och jag driver en webshop som vi startade 2006.
  29. Tycker om att ha många olika parfymer, helst friska fruktiga dofter.
  30. Skulle vilja ha en heldag/helg tillsammans med @pernillawahlgren @biancaingrosso och @cristinaschollin. Jag har så många frågor till er...🍍
  31. Vi stödjer en organisation som heter Love and Hope, som hjälper utsatta flickor ur prostitution. 
  32. Jag är väldigt bestämd men kärleksfull.
  33. SHOPPING = ULLARED 🛍💕
  34. Hallon är gott, jordgubbar också, men blåbär är godast.
  35. Skostorlek 37.
  36. Jag har svårt för att säga nej.
  37. Älskar dans, men dansar inte själv.
  38. Älskar lyktor och att tända ljus.
  39. Gillar INTE att laga mat, men äter mer än gärna.
  40. Jag borde få medalj eftersom jag verkligen är mästare i jojobantning.
  41. Håller på Färjestad i hockey .. bara för att mannen gör det.. *haha*
  42. Morgontrött *gäsp*
  43. Älskar att jobba och ha många bollar i luften samtidigt  (är dock sjukskriven för tillfället).
  44. Till frukost vill jag gärna ha en Ägglatte (kaffe) och en smörgås, men det går även bra med smörgröt.
  45. Har pippi på pennor & skrivböcker.
  46. Får lätt beslutsångest, men det botas med ett beslut.
  47. Sover dåligt.
  48. Tränar 3-5 ggr i veckan/ när jag inte har uppehåll.. *haha* (Tränar med hjälp av en sjukgymnast för tillfället )
  49. Jag rymde hemifrån när jag var 13 år.
  50. Har bott i 2 olika fosterhem.
  51. Tycker om att sminka mina vänner till fest eller en blivande brud,
  52. fixar gärna en håruppsättning också.
  53. Jag har svårt för enformigt jobb eftersom jag
  54. tycker om att pröva på nya saker.
  55. Att plocka upp disken ur diskmaskinen är det tråkigaste som finns!!!
  56. Trivs bäst i jeans
  57. men hemma vill jag ha myskläder, som mjukisbyxor och en stor mysig tröja
  58. Jag är glad för det mesta.
  59. Hösten är en vacker årstid med alla dess rödgula färger
  60. Jag har jättesvårt för att unna mig själv saker.
  61. Är inte allergisk mot nåt, tack och lov! Jo, falska människor!
  62. Tycker inte om att stå i köer *stress*
  63. Har oftast koll på pengar
  64. Älskar att shoppa kläder, men även annat roligt till hemmet men
  65. får ångest efter shopping och för det mesta lämnar jag tillbaka varor jag köpt för att stilla min ångest.
  66. Har svårt att hitta byxor till mig
  67. då jag har bredare höfter än rumpa
  68. Är intresserad av heminredning
  69. Älskar att sova i nytvättade sängkläder
  70. Tycker om att resa.
  71. Har varit i Thailand 7 ggr
  72. Borta bra, men hemma bäst
  73. Älskar att fotografera
  74. och åka husbil.
  75. Tycker inte om att städa men...
  76. jag tycker om att ha snyggt omkring mig.
  77. Mitt hjärta ömmar för de svaga, gamla och handikappade.
  78. Jag tillbringar gärna all min fritid vid datorn eller telefonen .. ( läser, fotar, redigerar, lägger upp bilder, bloggar mm )
  79. Wohoo för höga klackar och väskor!
  80. Tummen upp för Instagram... 
  81. Jag hatar att frysa,
  82. men också att svettas ( förutom på gymmet).
  83. Pratar ogärna i telefon.
  84. Har ett uselt lokalsinne.
  85. Är sjukskriven för utmattning, ptsd och värk sedan 2012, 
  86. men börjar se ljuset i tunneln. ÄNTLIGEN!
  87. Älsklingsfärgerna är svart, rosa, vitt, grått, beige och brunt.
  88. Brukar handla mat på Willys, men handlar helst på Ica.
  89. Ser gärna på filmer och serier som är verklighetsbaserade
  90. Jag var hundrädd ända fram tills jag var 37 år, nu finns det 2 hundar i mitt liv.
  91. Jag har lätt för att gråta...
  92. Får lätt samvetskval för något jag "borde".
  93. Jag vill kunna säga: Jag försökte i alla fall!
  94. Jag älskar verkligen att dra igång nya saker, inspirera, hjälpa och uppmuntra.
  95. Blir fruktansvärt ledsen och förbannad när barn och djur far illa.
  96. Jag är en stolt mamma till en dotter som gått igenom mycket i sitt liv.
  97. FUCK CANCER - Har förlorat pappa, svärmor och svärfar i cancer alldeles för tidigt.
  98. Jag vill göra det som är rätt, rent, gott, roligt och sant i livet
  99. Favoritfilmer: What happens in Vegas, Holiday, Game Plan..
  100. Jag har skrivit ett brev och fyllt i en bok till mitt ofödda barnbarn om ifall att jag inte lever när h*n föds. 



Inga kommentarer: