30 november 2017

Nekad inkomst vid utlandssemester av Försäkringskassan -

Ingen god morgon för mig ...
Försäkringskassan ringde mig precis med besked om att jag INTE får behålla min sjukpenningsgrundande inkomst om vi åker till Mexiko.
Hur tänker dem egentligen?

Hade vi bokat en resa till Gran Canaria så hade vi inte ens behövt be om *lov* eftersom det ligger inom EU !
Om våran familj vill åka utanför EU på semester när jag är sjuk, ska min man åka ensam och jag då stanna hemma?
JAG FÖRSTÅR INTE!!


Jag känner mig som en fånge i min egen kropp !!! 
Jag skulle göra vad som helst för att slippa Fsk men jag tillsammans med många andra har tyvärr inget val.

Jag har ingen möjlighet till semester...
Ingen återhämtning från den vardagliga stressen.. minns inte ens hur det känns att må bra.

Inte ens en kort utlandsresa till Mexiko får jag bestämma ihop med min familj .. för miljöombyte utanför hemmet!
Snacka om fängelse, snacka om kontroll!

Värken i min kropp blir alltid värre vid ostabilt väder och det enda jag önskar mig (genom att åka utomlands) är lindring, en eller två veckor.
Just nu är jag riktigt arg, ledsen och besviken. 
Tur i oturen att vår hund Lazy blev dålig och att vi var tvungna att avboka resan igår...
Hoppas att vi åtminstone får pengarna tillbaka.