22 oktober 2013

Erbjuden Stresshanteringskurs - Sjukgymnastik

En stresshanteringskurs skulle verkligen inte sitta fel i dagsläget,
men ändå är det så fruktansvärt fel tidpunkt för mig att gå kursen nu.
SÅ JAG TACKADE NEJ!
 
Känner mig otacksam men ändå lättad då jag verkligen inte skulle orka med att delta och lyssna  med någorlunda bra koncentration i dagsläget.
Det skulle säkert hjälpa mig en hel del, men då jag redan har fullt upp med besök hos
1 sjukgymnast och 3 olika läkare
så tycker jag att jag har fullt upp med "att bli frisk".
 
Idag var jag hos sjukgymnasten igen och han trodde inte alls på att jag ska få elstötar eller akupunktur för min smärta utan han tyckte att jag skulle gå en smärtkurs.
Alla dessa kurser hit och dit...
 
Jag har redan en period från bilolyckan och fibromyalgikursen som lärt mig en hel del om smärta, hur smärtsignalerna jobbar och hur jag på bästa möjliga sätt ska hantera vardagen med min smärta.

Som råd av sjukgymnasten fick jag att jag skulle trappa ner min träning,
då jag tränar lite för mycket ( enligt honom) och för hårt och har bra vardagsmotion.
Han ville att jag skulle testa att
bara promenera 45 min
på träningen i stället för 40-50 minuter powerwalk och styrketräning på det
och sedan utvärdera om smärtan blir mindre.
 

Nu ska jag ut en sväng med våran Lazy och sedan ska jag faktiskt åka en sväng till
Nelly.com
för att kika om jag hittar något fint att ha på mig på
min dotters 19-års dag
som vi ska fira på fredag.
 
 

Inga kommentarer: