02 oktober 2013

Avbeställt soffa - Ingen ork - ÅNGEST

Eftersom jag inte mår riktigt ok just nu så har detta med soffor och inredning blivit alldeles för mycket för mig.
Vi har planerat att göra om i vardagsrummet, men det har blivit på tok för mycket för mig!
Jag kan inte sortera vad jag tycker om och jag orkar inte "tänka" färdigt, allt blir ett enda jagande efter grejer som ska matcha osv. 

Att vara utmattad i sig är en sak, men att stundtals må hyffsat bra och då passa på att göra/ta igen allt man inte orkat göra får sina konsekvenser också! 
Så dumt att tro något annat, men är man envis så är man.... 
Trodde ALDRIG i min vildaste fantasi att det skulle vara jobbigt att välja nya gardiner och flytta på en taklampa, men så är det i min vardag nu för tiden :/

Att beställa en soffa och tänka om i inredningen blev en katastrof för mig.
Det resulterade i 2 sömnlösa nätter ( måndag och tisdag) det skapade enorm stress, beslutsångest och huvudvärk....
Vem hade anat? 
I morses avbeställde jag soffan och mår hyffsat ok över beslutet, vi får ta det när orken är tillbaka.... Om den kommer tillbaka?! 
Just nu känns det fruktansvärt långt borta, men den som väntar på något osv...

I natt kom jag till insikt om flera viktiga saker som har med min barndom att göra och varför jag reagerat som jag gjort   i vissa situationer. Kunde inte somna förrän efter tre nån gång :/ 
Jag skulle vilja skriva om tankarna men jag väljer att inte göra detta nu, kanske en annan gång... Kanske inte!

Inga kommentarer: